2016-04-12

Jak fotografować nieruchomości? 10 porad.

Ile razy nie otworzyłeś oferty produktu ze względu na mało zachęcające zdjęcia? Niestety, ta sama zasada działa, kiedy tym produktem jest nieruchomość. Ilu kupujących straciło zainteresowanie Twoją ofertą tylko dlatego, że fotografie, które umieściłeś,  nie wydały im się wystarczająco atrakcyjne? Takiej sytuacji można uniknąć. Metrohouse prezentuje 10 porad na temat tego, jak fotografować nieruchomości.

 

 

  1. Zadbaj o porządek

Zanim przystąpisz do fotografowania, upewnij się, czy mieszkanie zostało do tego przygotowane.  Warto przeznaczyć na sprzątanie więcej czasu, niż 10 minut przed sesją. Im mniej rzeczy na wierzchu, tym lepiej. Jest to ważne nie tylko ze względu  na niepotrzebne zaśmiecenie pomieszczenia. Pusta przestrzeń ułatwia klientowi wizualizację siebie w oglądanej nieruchomości, a przecież o to nam chodzi. Mieszkanie powinno sprawiać wrażenie neutralnego, pozbawionego  personifikujących je przedmiotów.

  1. Pokaż faktyczny stan nieruchomości

Na pewno wielu z Was zadaje sobie pytania: czy warto pokazywać, jak mieszkanie wygląda naprawdę? Czy może lepiej nieco ,,podkoloryzować” rzeczywistość? Perspektywa wrzucenia upiększonych zdjęć wydaje się kusząca. Metrohouse jednak mówi stanowcze ,,nie” : takiej metodzie. Pamiętajmy, że klient prędzej, czy później odwiedzi mieszkanie ze zdjęcia i jego rozczarowanie będzie tym większe, im lepsze ,,efekty” zastosowaliśmy, retuszując zdjęcia.

  1. Korzystne zdjęcie profilowe

Zdjęcie główne, czy inaczej – profilowe, to ono decyduje, czy klient otworzy naszą propozycję mieszkania, czy przewinie pasek ekranu w poszukiwaniu następnych.  Jaka zatem powinna być nasza wizytówka wystawionej przez nas oferty? Wybierzmy fotografię charakterystyczną, pozwalającą na wyróżnienie naszej oferty na tle konkurencyjnych. Najlepiej, żeby było to pojedyncze zdjęcie. Kolaż w pomniejszeniu będzie niewyraźny.  Możemy pokazać całe pomieszczenie lub jego część. Zastanówmy się, w czym nasze mieszkanie jest lepsze od innych? Z jakiego powodu klient mógłby je wybrać? Może zawiera piękny balkon lub rzadko spotykane, przyciągające wzrok okrągłe łóżko?

  1. Wybieraj pochmurne dni

Dla większości słoneczny dzień jest równoznaczny ze świetną pogodą na zdjęcia. Nic bardziej mylnego. To właśnie w pochmurny dzień najłatwiej jest zrobić dobre fotografie. Nie ryzykujemy wtedy ich prześwietlenia przez intensywne światło dzienne. Unikniemy także sytuacji, w której poszczególne zdjęcia tego samego pomieszczenia będą różniły się między sobą kolorystyką. Przyczyną takich różnić jest zmienne natężenie światła w słoneczny dzień.

  1. Unikaj światła z okna

Bardzo często widzimy prześwietlone zdjęcia z jasnym obszarem na ich fragmencie. Tym fragmentem jest okno i okolica dookoła niego. Jak zapobiec takiemu efektowi? Przede wszystkim unikajmy robienia zdjęć prostopadle do ściany z oknem, z którego pada intensywne światło dzienne. Najlepiej stanąć tak, aby okno było  za nami. Jeżeli bardzo zależy nam na jego obecności na fotografii, należy je zasłonić roletą lub żaluzjami.

  1. Wybierz jeden rodzaj światła

Kolejnym błędem osób fotografujących pomieszczenia, jest włączanie sztucznego oświetlenia w dzień. Powoduje to jego mieszanie się z dziennym. Efekty widać na zdjęciach -  w postaci rozmazanych żyrandoli, czy lampek. Kolejną konsekwencją łączenia dwóch rodzajów światła są jasne plamy na fotografiach i przekłamane kolory.

  1. Rób proste zdjęcia

W zdjęciach pomieszczeń liczy się prostota.  Ich celem jest  pokazanie realnego stanu fotografowanej przestrzeni. Im więcej uda nam się na nich zawrzeć, tym lepiej. Nie ma sensu silić się na artystyczne efekty i fotografowanie pojedynczych elementów wyposażenia.

  1. Stawiaj na proste ujęcia

Fotografie wnętrz powinny być proste także w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zadbajmy o to, żeby horyzont nie był przechylony, a poszczególne elementy zniekształcone i zakrzywione. Nie powinniśmy używać ,,rybiego oka”, ani innych efektów, które zmieniają kształt obiektów.

  1. Pokaż rozkład pomieszczeń

Nie każdy lubi czytać plany. Mimo tego, że załączamy je do oferty, naszym celem powinno być zrobienie zdjęć w taki sposób, aby klient widząc je, był w stanie od razu wyobrazić sobie całe mieszkanie i to, jak są rozmieszczone poszczególne pomieszczenia. Dlatego warto fotografować  wszystkie pokoje wraz z korytarzem.  Należy je  ująć  w całości wraz z drzwiami i tym, co znajduje się po ich przekroczeniu.

  1. Zaufaj profesjonaliście

Nie bójmy się korzystać z pomocy profesjonalnych fotografów. Dzięki temu otrzymamy produkt wysokiej jakości, zrealizowany sprzętem, który najczęściej nie jest nam dostępny. Nie bez znaczenia są także umiejętności i doświadczenie specjalisty. Jest to opłacalne w szczególności przy droższych ofertach luksusowych nieruchomości, które wymagają specjalnej oprawy. Skorzystanie z profesjonalnej pomocy zwiększy szanse na sprzedaż i ostatecznie okaże się zyskowne, mimo poniesionych kosztów.

 

Marzena Piotrowska


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Pragnę ze swojej strony podziękować za znalezienie klienta na wynajem mojego mieszkania. Pan Mirosław Koński będzie przeze mnie szczególnie dobrze zapamiętany, bo rzadko spotyka się w dzisiejszych czasach osobę, która nie dość, że zawsze jest dobrze do swojej roli przygotowana, to cechuje się wysoką kulturą osobistą, rzetelnością i dbałością o interesy swojego klienta."

— Sandra S., Marki