Mieszkanie w pobliżu sklepu – hit czy kit?

Sklepy w budynkuW tym tygodniu szkolenie kontynuuje kolejna grupa doradców nieruchomości rozpoczynających pracę w Metrohouse. Przy okazji bloku szkoleniowego dotyczącego opracowywania opisu marketingowego nieruchomości rozmawialiśmy o zasadach konstruowania tekstów. Wiadomo, że profesjonalnie sporządzony opis wraz z dobrą dokumentacją zdjęciową to podstawa promocji każdej oferty. Jednak przy okazji ćwiczenia podsumowującego zajęcia pojawiło się kilka wątpliwości związanych z eksponowaniem atutów nieruchomości.

Jedna z nich dotyczyła tego, czy zamieszczenie informacji o bliskości sklepu wpływa na klienta pozytywnie, czy też nie. Pojawiły się głosy, że informacja o mieszkaniu zlokalizowanym w pobliżu sklepu może nie działać zachęcająco. Z drugiej strony znając polskie realia, w których osiedla stawiane są w środku pola bez jakiejkolwiek infrastruktury handlowo-usługowej (o innej już nie wspominamy) informacja o przysłowiowej „Żabce” w klatce obok może być szalenie istotna dla nabywcy mieszkania. Jak więc jest z tymi mieszkaniami blisko marketów?

  • Wielkość sklepu – mieszkanie w pobliżu hipermarketu jest niekoniecznie atutem. Należy przygotować się na wzmożony ruch samochodowy (nie zapominajmy o samochodach dostarczających towar), a w następstwie tego rozjeżdżone ulice, spadek bezpieczeństwa, hałas spowodowany nocnymi dostawami i rozładunkiem.

  • Rodzaj sklep – co innego, gdy za sąsiada mamy niewielki sklepik spożywczy, co innego zaś, gdy jest to sklep z materiałami budowlanymi, gdzie trzeba być przygotowanym na to, że okolica może stać się składem cegieł, worków i palet. Nawet gdy nie jest to uciążliwe dla otoczenia sąsiedztwo wizualnie nie wygląda dobrze, bo kto chciałby mieć widok z okna na taki placyk?.

  • Lokalizacja sklepu – chyba najbardziej drażliwy temat. Wszyscy chcą mieć blisko do sklepu, ale nikt nie chce go mieć pod oknem. Niebezpieczeństwa? Największe w przypadku sklepu otwartego w systemie non-stop (np. nocne wycieczki po alkohol). Poza tym funkcjonowaniu takiego obiektu może towarzyszyć większy hałas, masa anonimowych klientów, a co za tym idzie spadek bezpieczeństwa.

To, czy eksponować bliskość sklepu, czy pozwolić klientowi na samodzielną ocenę takiego sąsiedztwa zależy więc od konkretnej sytuacji. Zdarzają się jednak prawdziwe perełki jak np. bezpośrednie wejście do sklepu spożywczego z klatki schodowej budynku. Opcja tylko dla mieszkańców. Takie udogodnienia naprawdę warto wyeksponować.


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Bardzo profesjonalna prezentacja, pełna znajomość nieruchomości, pogodne usposobienie, polecam!"

— Ewa T., Warszawa