2014-02-26

Nowy rynek wtórny.

nowe-osiedleKiedyś używaliśmy określenia „mieszkania postdeweloperskie”, ale by ułatwić o jakie lokale chodzi najczęściej mówimy o „nowym rynku wtórnym”. Chodzi o mieszkania oddane do użytkowania, głównie przez deweloperów, które trafiają do sprzedaży na rynku wtórnym. W dużych miastach rynek takich mieszkań jest coraz większy. W Warszawie już ponad 40 proc. wystawianych do sprzedaży mieszkań ma rok budowy późniejszy niż 2000 r. W innych dużych miastach (poza Łodzią) podaż takich lokali oscyluje wokół ok. 30 proc. wszystkich ofert na rynku. W kolejnych latach ich udział będzie się zwiększał, wszakże deweloperzy nie próżnują i wypuszczają na rynek coraz to nowe inwestycje, a klienci chętnie pytają o mieszkania wybudowane w ostatnich latach. W Warszawie już co trzecie sprzedawane mieszkanie z rynku wtórnego to lokale w budynkach wybudowanych po 2000 r. Podobnie w Poznaniu –  tu 31 proc. klientów Metrohouse wybiera oferty z „nowego” rynku wtórnego.

Jak zwykle barierą przy kupnie w miarę nowego mieszkania jest jego cena, która, niestety, zwykle odstaje od średnich cen rynkowych. Największe różnice widoczne są w Łodzi. Najnowsze mieszkania są droższe od średniej rynkowej aż o 30 proc. Inną sytuację mamy w Krakowie, gdzie ceny najnowszych mieszkań niczym się nie różnią (statystycznie) od średniej dla całego miasta.

O „nowym” rynku wtórnym piszemy na naszej stronie www. Zainteresowanych opracowaniem zapraszamy.


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Pragnę ze swojej strony podziękować za znalezienie klienta na wynajem mojego mieszkania. Pan Mirosław Koński będzie przeze mnie szczególnie dobrze zapamiętany, bo rzadko spotyka się w dzisiejszych czasach osobę, która nie dość, że zawsze jest dobrze do swojej roli przygotowana, to cechuje się wysoką kulturą osobistą, rzetelnością i dbałością o interesy swojego klienta."

— Sandra S., Marki