2013-08-26

Pośrednik w służbie dewelopera

re-agentNieco przewrotnie układa się współpraca deweloperów z pośrednikami. W czasach największej prosperity deweloperzy czasem nieufnie podchodzą do oferowanych przez pośredników usług. Gdy okazuje się, że własne biura handlowe nie utrzymują zakładanego tempa sprzedaży, oferta pośredników wydaje się nad wyraz kusząca.



 

Można zapytać: co takiego pośrednik jest w stanie zaoferować deweloperowi, który jest przekonany, że o sprzedaży mieszkań wie niemal wszystko. Odpowiedź jest prosta. Pośrednik posiada wiedzę o klientach poszukujących do zakupu nieruchomości. Zna ich preferencje, możliwości finansowe, obszar poszukiwań. Czy dla dewelopera nie jest to informacja warta pozyskania? Z pewnością. Tym bardziej, że sami dzięki drogim i coraz mniej skutecznym kampaniom marketingowym z trudem pozyskują klienta. Czysty zysk dla dewelopera, ale także komfort dla klienta. Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy klient trafiając do pośrednika ma pełen przegląd ofert rynku wtórnego i większość inwestycji lokalnych deweloperów. Nie jest to już utopia. Dzięki bogatej ofercie rynku pierwotnego w agencjach nieruchomości klient ma możliwość najlepszej konfrontacji ofert. Klienci coraz częściej poszukują rozwiązań butikowych. Żądają od pośrednika przedstawienia pełnej oferty – także rynku pierwotnego. Otrzymując pełen obraz rynku są w stanie dokonać najbardziej korzystnego wyboru. Unikają też znamiennego dla agencji nieruchomości preferowania ofert z rynku wtórnego.

Deweloper rozpoczynając współpracę z pośrednikiem nie ma nic do stracenia, może tylko zyskać. W przypadku dużej agencji nieruchomości oferta dewelopera jest przedstawiana co najmniej kilkuset nowym klientom każdego miesiąca, a wypracowany system wynagradzania powoduje, że jedynie efektywne skojarzenie z ofertą klienta, który nawiąże transakcję stanowi podstawę do wypłaty należnego wynagrodzenia. W ten sposób deweloper w znaczący sposób może ograniczyć swoje własne działania promocyjne, minimalizując koszty około sprzedażowe. Obok własnego biura sprzedaży pośrednik stanowi więc wyjątkowo cenny kanał dystrybucji ofert, a przy tym tańszy niż tradycyjnie funkcjonujące biura sprzedaży.
 

Sytuacja, jaką obserwujemy od wielu miesięcy paradoksalnie sprzyja kontaktom biznesowym pośredników i deweloperów szukających oszczędności i nowych kanałów dystrybucji ofert. Podstawą dobrej kooperacji jest szczegółowe ustalenie warunków współpracy. Po kilku pomyślnie przeprowadzonych transakcjach wątpliwości deweloperów przestają mieć rację bytu.
 

Mariusz Kania, Prezes Zarządu Metrohouse S.A.


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Pani Aneta jest niezwykle profesjonalną, ale zarazem ciepłą osobą, nie mogłabym trafić na lepszego agenta. Angażuje się mocno i bardzo trafnie doradza, w moim przypadku zakup tzw. "dziury w ziemi" przerażał, ale dzięki Pani Anecie cały proces był dużo sprawniejszy i byłam spokojna o wszystkie elementy"

— Marta W, Kraków