2013-10-11

Przyczajone tygrysy wchodzą na rynek

Tiger faceOstatnich kilka miesięcy zarówno dla deweloperów jak i pośredników jest okresem większej niż zwykle liczby transakcji. Skąd ta nagła zamiana? Odpowiedzi szukaliśmy u agentów nieruchomości Metrohouse oraz wśród deweloperów, którzy pojawiali się na ostatniej konferencji Polski Rynek Nieruchomości. Dlaczego klienci ruszyli do zakupów? Niektóre odpowiedzi powtarzały się, dlatego wymieńmy cztery najbardziej popularne głosy.
 

  1. Nie wiemy co zrobić z pieniędzmi. W sumie każdy chciałby mieć taki problem, ale dla osób, które przez lata odkładały na depozytach bankowych pytanie, co dalej zrobić z oszczędnościami spędza im sen z powiek. Oprocentowanie lokat, jakie jest, każdy widzi. Dlatego nie ma co się dziwić, że kupno mieszkania jest jednym z kilku pomysłów na właściwe zagospodarowanie oszczędności. Liczba klientów gotówkowych wciąż wzrasta.
     

  2. Obawiamy się efektu cypryjskiego.  Nie tylko martwimy się o to, że lokata nie zarabia, ale czy Państwo nie wpadnie na pomysł opodatkowania depozytów bankowych lub innego rozwiązania prowadzącego do utraty części zgromadzonych oszczędności. A mieszkanie to przecież mieszkanie.
     

  3. Dopinguje nas nowelizacja Rekomendacji S. Czyli mówiąc jaśniej – od nowego roku każdy kupując mieszkanie będzie musiał wyjąć z kieszeni 5 proc. ceny nieruchomości. Nawet jeżeli dysponujemy takimi środkami, chcemy je przeznaczyć na remont i wyposażenie mieszkania. Dlatego próbujemy dokonać zakupu jeszcze w tym roku, tym bardziej niskie stopy zachęcają do rozpoczęcia przygody z kredytem hipotecznym.
     

  4. Uważamy, że to ten moment. „Przyczajone tygrysy” to potężna grupa klientów, która od dłuższego czasy oczekuje na odpowiedni moment, aby wejść na rynek. Wystarczy porozmawiać z agentami, którzy w swoich bazach mają klientów poszukujących M od dwóch-trzech lat. W końcu dojrzewają oni do zakupu, bo o ile można jeszcze odkładać życie na później. Zresztą „przyczajone tygrysy” to uważna grupa obserwatorów, która monitoruje rynek, ceny i wie o mieszkaniach więcej niż niejeden agent.


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"W ocenie 1 do 5 gwiazdek ja daję 6 Pani Ani za jej pracę. Profesjonalna, uważna, bardzo przyjacielska i pomocna w każdej sprawie. Takich pracowników życzę każdej agencji nieruchomości."

— Alicja K., Szczecinek