2016-07-22

Sprzedaż nieruchomości - najczęstsze błędy. Wyznania agentów. CZ. II

sprzedaż nieruchomości 22Na początku tygodnia opublikowaliśmy wypowiedzi agentów Metrohouse dotyczące błędów popełnianych przez osoby sprzedające mieszkania. To jednak nie koniec. Przeczytajcie drugą część opracowania:

Sprzedaż nieruchomości – najczęstsze błędy.

 

 

 

 


 

Na podstawie mojego doświadczenia, mogę wyróżnić kilka podstawowych błędów popełnianych przez sprzedających mieszkania:

  1. Sprzedający wierzą w cuda, tzn. uważają, ze wystarczy powierzyć nieruchomość wielu agencjom i to wystarczy;
  2. Nie mają zaufania do profesjonalizmu agenta, który taką nieruchomością rzeczywiście się zajmuje;
  3. Zaczynają szukać pomocy agencji, gdy po wielu miesiącach nie dają sobie sami rady ze sprzedażą - tracą więc czas;
  4. Są przekonani, że ich nieruchomość to ósmy cud świata, podczas, gdy ich emocje związane ze sprzedawanym mieszkaniem są wartością tylko dla nich, a nie dla przyszłych nabywców;
  5. Wystawiają cenę za nieruchomość, która wydaje im się właściwa, ponieważ „ taką wyczytali w Internecie”- a nie jest to oczywiście cena transakcyjna;
  6. Wystawiają nieruchomość w cenie, której otrzymanie warunkuje zakup nowej, bez względu na jej wartość rynkową, według zasady: „Ja potrzebuję takich pieniędzy i już!”;
  7. Słabo współpracują z agentem, który zajmuje się nieruchomością powierzoną na sprzedaż.

Iwona Pszczółkowska, Metrohouse Feniks

 

1) Sprzedaję sam
 

Klient nie jest w stanie wypromować oferty tak jak pośrednik. Agent użyje całej gamy narzędzi promocyjnych, przygotuje nieruchomość do sprzedaży, wykona profesjonalne zdjęcia i prawidłowo sporządzi ofertę
 

2) Kierowanie się emocjami
 

Klient nie jest w stanie wcielić się w rolę przedsiębiorcy. Pośrednik umie zdystansować emocjonalne aspekty sprzedaży, traktując transakcję z biznesowego punktu widzenia.

 

3) Złe traktowanie kupującego
 

Brak komfortu oglądania, brak czasu właściciela lokalu. Dajmy czas kupującemu, komfort i swobodę w poruszaniu, nie zachowujmy się, jakby był ,,intruzem”. Potraktujmy go tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Jeśli poczuje się komfortowo, jest duża szansa, że będzie chciał w tej nieruchomości zamieszkać.
 

4) Bałagan
 

Bałagan, chaos, brzydki zapach. Nieuporządkowane przedmioty, nieświeży zapach i zbyt wiele zalegających przedmiotów oraz osobistych pamiątek zdekoncentrują kupującego, któremu będzie ciężko zidentyfikować się z danym lokalem.
 

5) Brak światła
 

Czyli optyczne wrażenie mniejszych pomieszczeń, przygnębienie - naturalne światło powiększa przestrzeń, daje wrażenie ciepła, zadbajmy aby okna były odsłonięte i otwarte.
 

Sylwia Stefańska, Arkadia
 

  W zawodzie pośrednika nieruchomości ważny jest dobry kontakt z klientami, m.in. po to, aby eliminować popełniane przez nich błędy. Uważam, że słabą stroną klientów sprzedających jest własna wycena nieruchomości. Bardzo często spotykam się z zawyżoną ceną sprzedaży! Sądzę, że powodem tego może być chęć zarobienia przy sprzedaży lub zbyt duże przywiązanie do posiadanej nieruchomości. Mamy wtedy do czynienia z klientem, który uważa, że jego mieszkanie jest jedyne w swoim rodzaju i warte jest o wiele więcej niż inne w jego okolicy I co wtedy...? Tu zaczyna się nasza rola - doradcy, który powinien uświadomić klientowi, że niewłaściwa wycena nieruchomości spowoduje, że sprzedaż stanie się wręcz niemożliwa. Warto zabrać ze sobą na spotkanie realną wycenę nieruchomości, aby argumenty np. ,,Sąsiad obok sprzedaje jeszcze drożej" lub ,,Taka jest cena, bo musi mi starczyć na zakup kolejnego mieszkania" nie padały z ust klientów. Obserwuję także szereg innych błędów, popełnianych przez klientów sprzedających, np. wolą porady rodziny, zamiast doświadczonego doradcy, współpracują z wieloma agencjami, nie przywiązują wagi do porządku podczas zdjęć lub prezentacji i na koniec moje ulubione , ,,Niech pani swoją prowizję doliczy do mojej ceny sprzedaży"! Ach, można wymieniać bez końca!!! Moim zdaniem można zapanować nad tymi wszystkimi błędami, jeśli tylko zdobędziemy zaufanie klienta, który przekaże w nasze ręce cały proces sprzedaży nieruchomości na

wyłączność. To idealne rozwiązanie, które pozwoli nam na przeprowadzenie szybkiej i sprawnej transakcji, która w przyszłości zaowocuje dalszą współpracą z klientem.
 

Angelika Karkosik, Metrohouse Babice
 

  Najczęściej klienci próbują sprzedać swoją nieruchomość na własną rękę. Wynika z tego duża ilość błędów. Wszyscy, albo prawie wszyscy, wiemy że połową sukcesu sprzedaży nieruchomości są zdjęcia i co za tym idzie -większa cena dla sprzedającego. Często zdarza się, że oferta przedstawiona na www przez samego sprzedającego, jest zrobiona z telefonu komórkowego i zawiera elementy, które nie powinny być na zdjęciach oraz krótki, suchy opis nieruchomości. Niejednokrotnie oglądałem nieruchomość sprzedających i wiele razy zastawałem wielki bałagan, np. niedokończony obiad, zabawki dziecka, suszarka pełna ubrań, itp. A najzabawniejsze jest to, że klienci potrafią odpalić sobie papierosa w mieszkaniu i tak pokazywać swoją nieruchomość! Błędem jest również brak wiedzy na temat kredytowania nieruchomości przez potencjalnego kupującego, a sami wiemy że to kolejne 50% sukcesu sprzedaży. Ale to dotyczy również nieprofesjonalnych biur nieruchomości, które zachowują się podobnie. Najważniejszy jest dobry agent, który doprowadzi całą transakcję do końca.
 

Łukasz Szulc, Metrohouse Elbląg

 


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Współpracę z Panią Aleksandrą zawsze cechują profesjonalizm, zaangażowanie, pomoc, zrozumienie potrzeb klienta i wyjście im naprzeciw. Poszukiwanie najemców z pomocą Pani Aleksandry to była czysta przyjemność zakończona sukcesem!"

— Piotr T., Warszawa